Sabine Westerhof

WeHike2ChangeDiabetes Spanje 2023

Ik zamel geld in voor de WeHike2ChangeDiabetes 2023 in Spanje omdat...

Thursday 19th Jan

Ik sta aan de start van iets heel gaafs! In juni 2023 ga ik namelijk op WeHikeChallenge in Spanje met de Bas van de Goor Foundation. Een Challenge voor, maar ook door mensen met Diabetes. Dit doe ik natuurlijk niet voor niks. Met de Bas van de Goor Foundation zetten we ons in om vooral kinderen met Diabetes te laten sporten en bewegen. Met deze HikeChallenge willen we zo veel mogelijk geld ophalen om dit doel mogelijk te maken. Hoe leuk zou het zijn als jij daar aan bijdraagt?

Mijn naam is Sabine Westerhof. Sinds 2013 heb ik diabetes. Gelukkig dus nog maar 10 jaar. Gelukkig? Jazeker gelukkig! Ik heb een jeugd met diabetes over mogen slaan. En was ook al trotse moeder van 3 meiden toen bij mij de diagnose Diabetes (type LADA) werd gesteld.

Vooral een jeugd met diabetes is een heftige periode. Daarom hoop ik met de Hike Challenge mijn bijdrage te kunnen leveren aan de Bas van de Goor Foundation. Zodat zij voor kinderen evenementen kunnen organiseren waar ze leren over sporten en bewegen met Diabetes en natuurlijk om een leuke dag te hebben.

Uiteraard is deze Hike ook een uitdaging (Challenge!) voor mijzelf. Hoe ga ik reageren op 6 dagen wandelen onder omstandigheden die ik nu nog niet gewend ben? Kan, maar vooral durf ik te vertrouwen op mijn insulinepomp en glucosesensor? En hoe zal het zijn om een week lang op te trekken en deze uitdaging aan te gaan met mensen die ik (nu in ieder geval) nog helemaal niet ken?

Gelukkig gaan we niet onvoorbereid op pad en staat op 12 februari onze eerste gezamenlijke bijeenkomst en training op het programma.

Ik heb er ontzettend veel zin in!

My Updates

12 februari: onze eerste gezamenlijke wandeling

Friday 17th Feb
Zondag 12 februari was het zover. Onze eerste gezamenlijke wandeling. Wat fijn om iedereen te ontmoeten. Doordat we allemaal te maken hebben met diabetes (in welke vorm dan ook) is de klik er al snel. Na de ontvangst, de Spaanse les én het fotomoment gaan we op pad. De wandeling is de perfecte gelegenheid om ervaringen uit te wisselen. Fijn om van andere mensen te horen dat ze soms met dezelfde problemen "worstelen". Maar ook de bevestiging dat we het allemaal best goed bezig zijn doet ons goed.
De door mijn collega's voorspelde optocht van piepende insulinepompen en glucosesensoren blijft uit! Bas bewaakt de pauzemomenten waarin iedereen waardes kan controleren en eventueel bij kan sturen. Op deze manier lopen we onze eerste gezamenlijke wandeling in (volgens de kenners) een snelle tijd en kunnen we al vroeg aan de paella.
Wat een heerlijk voorproefje voor onze reis naar Spanje!

Het is bijna zover!

Wednesday 31st May
Jeetje wat is de tijd snel gegaan! We hebben heel wat kilometers (en hoogtemeters) in de benen inmiddels. Wat hebben we mooie wandelingen gemaakt in Nederland waarbij we elkaar allemaal beter hebben leren kennen. Onze laatste wandeling op 21 mei op de N70 rond Berg en Dal kon eindelijk in korte broek. Onderweg mooie gesprekken. Wat een ontzettend fijne groep mensen om deze uitdaging mee aan te gaan.
4 juni vertrekken we richting Spanje. Ik ben er in ieder geval klaar voor!

Het is begonnen!

Monday 5th Jun
Wat een prachtige eerste dagen. Gisteren (na een voorspoedige reis vanuit Nederland), al een kleine wandeling rondom Molinos de Duero gemaakt om er even in te komen. Vandaag begon het echte werk. Een prachtige route  via Muriel de la Fuente naar Calatañazor. De heerlijke geur van wilde tijm en lavendel én het uitzicht op Muriel de la Fuente na de serieuze afdaling, zullen me blijven herinneren aan deze geweldige wandeldag. En nog mooier…., de regen begon toen onze wandeling erop zat. (En duurde ook maar heel even).
Vanavond ook ons eerste echte diabetes groepsgesprek over het delen van dingen rondom je diabetes met anderen. Deze wandelervaring met deze groep ”diabetes collega’s” is in ieder geval te mooi om niet te delen!

Onderweg

Thursday 8th Jun
Dag 4 zit er al weer op. Wat gaat de tijd ontzettend snel! En dat is een goed teken.
Dinsdag de rondwandeling van Duruelo de la Sierra naar El Roquedal de Castroviejo en terug. Een geweldig mooie route (inclusief “klettersteig”) die ons al klimmend en klauterend naar een uitzichtpunt op 1.540 m hoogte leidde.
Woensdag stond de “koninginnenrit” op het programma. De beklimming van Pico de Urbion. Via het Lago Negra, dat er meer groen dan zwart uitziet, stijgen we in ruim 5 uur tijd van 1.560 naar de pico op 2.210 meter. Nadat we allemaal op de top zijn aangekomen én op de foto zijn geweest beginnen we aan de afdaling vol in de wind en later ook wat regen. Dat maakt de wandeling nog intenser en aangekomen bij de bus beseffen we ons wat voor prestatie we hebben geleverd. Wat gaaf! We zijn trots!
Vandaag een relatief rustige wandeldag. 12 kilometer door de Cañón del Rio Lobos. Wat een prachtig mooie natuur. De gieren vliegen en nestelen hoog bovenin de canyon. Onderin het geluid van vogeltjes, kikkers en insecten. Even stilstaan en genieten van dit alles.

Dat is ook wat we tijdens de diabetesgesprekken doen. Stilstaan bij wat we eigenlijk allemaal doen en laten om onze diabetes te managen. Leggen we de lat niet te hoog? En mogen (moeten) we eigenlijk niet trots zijn op onze prestatie die we dagelijks leveren ook al bereiken we niet altijd het gewenste resultaat.
Mijn visie? Tijdens de wandelingen die we maken ervaren we eigenlijk alle worstelingen en emoties die we in ons dagelijks leven ook meemaken. We weten ze om te buigen in stuk voor stuk prachtige prestaties. Ervarend leren noemen ze dat geloof ik. En wat een fijne groep mensen om dat allemaal mee te mogen beleven. Op naar Ponferrada!

Het zit er (bijna) op

Sunday 11th Jun
De laatste dagen brengen we door in Ponferrada. Dag 5 is vooral een regendag maar gelukkig niet koud. Weer een prachtige wandeling. Deze keer langs Las Médulas, een mijnbouwgebied uit de Romeinse tijd. Erg indrukwekkend. Het zonnetje breekt voorzichtig door wanneer we de middag afsluiten in de achtertuin van een van de Spaanse wandelaars waar het aan eten, drinken én gastvrijheid zeker niet ontbreekt.
Ons laatste diabetesgesprek over stress en wat dat doet met diabetes, starten we in de achtertuin maar wordt door een fikse regenbui verstoord. Geen stress, maar wederom een ontzettend waardevol gesprek waarin in een inmiddels vertrouwde omgeving gezegd kan worden wat je wilt zeggen.

En dan dag 6. De Senda de Bas is natuurlijk een speciale afsluiting van deze bijzondere week. Samen met 30 wandelaars van de Spaanse Nationale Diabetes Challenge lopen we onze laatste route. Fijn dat ook in Spanje de noodzaak van bewegen (met of zonder diabetes) leeft. Google translate (of Petra!) is onmisbaar om een gesprek met de Spanjaarden te voeren maar voegt zoveel moois toe. Ze vertellen vol passie over de natuur in hun eigen omgeving en zien deze week ook als een klein feestje.
En dat was het ook! Onderweg naar het vliegveld besef ik me dat de week voorbij is gevlogen. Alle verwachtingen waargemaakt. En nog meer. Er gaat mooie nieuwe bagage mee naar huis!

Thank you to my Sponsors

Bianca Wolters/oude Griep

Heel veel succes en plezier Sabine ! Liefs Rob & Bianca

Margo & Fleur

Heel veel succes Sabine !

Rudolf Dogger

Anouk En Bjorn

Heel veel succes!🍀🍀

Luc Van Langen

Hallo Sabine, Jan is een goede ambassadeur. Succes met je doel en ook veel (loop) plezier!

Boy Steinebach

Mooi initiatief, veel succes

Sanne Westerhof

Joyce Leferink

Heel veel succes Sabine! 🍀

Harry Grooters

Sabine heel veel succes en Vooral Genieten!!

Erwin En Leonie Waanders

Sabine, we wensen je heel veel succes bij deze mooie uitdaging . Hopelijk halen jullie samen veel geld op voor dit doel!! Toi toi toi

Ilse, Ronald, Jelle, Stijn En Noortje Peters

Hey Sabine, Heel veel succes met deze mooie uitdaging

Tineke

Goed bezig Sabine. Veel wandelplezier!

Kirstie Weusthof

Hey Sabine, wat ontzettend stoer van je om je voor dit mooie doel in te spannen. Heel veel succes! 🍀

Siebe, Marloes En Eric

Ha Sabine, topper, zet hem op. Groeten uit Siepelstad. Siebe, Marloes en Eric.

Van Leeuwen Architecten

Fam Albers

¡Vamos Sabine!!

Mijkr Pleijhuis

Gert-jan En Nancy

Sabine, super gaaf dat je dit doet!

Peter

C. Rath-van Roermund

156

Timax

Heel veel plezier en succes Sabine!

Maria

Veel succes Sabine!

Bert Van Roermund

Dorti

Wat goed zeg! Veel succes Sabine!

Heel veel succes Sabine

5.20

Corine Oude Hendrikman

Heel knap van je! Heel veel succes 🍀 Ook namens mijn moeder !

Anoeska Reijnders

Heel veel succes gewenst met de voorbereiding

100

Frans En Betsy Westerhof

41.60

Judith & Pierre

Lieve Sabine, heel veel succes met deze uitdaging! Wij zijn trots op jou!!!

Frans Jacobs

Een mooie uitdaging voor een goed doel. You never walk alone. Veel succes maar vooral veel plezier

Anonymous

Mooi plan én een mooi doel, Sabine!

Gerard Jacobs

Hoi Sabine, Je loopt nooit alleen, wij steunen dit van harte! Fridy en Gerard

Kees Jacobs

Sabine, heel veel succes. Wij steunen het doel van harte en vinden het knap dat jij je hiervoor inspant. Annelie en Kees

31.20

Mooi initiatief! Heel veel succes en plezier, Sabine

Maaike Masselink

Marjan Nijhuis

Gaaf dat je dit gaat doen Sabine!!! Heel veel succes!!!

Tom En Ilona

Wat een mooie manier om iets bij te dragen. Veel succes en vooral ook plezier tijdens de hikes.

Gerrit En Grace Eppink

Veel succes Sabine!!

Rianne Kluvers

Gaaf Sabine! Heel veel succes !!

Daan En Ingrid Boerkamp

Heeeel veel succes Sabine! Echt gaaf dat je dit doet!