WeHike2ChangeDiabetes Spanje 2024

Ik zamel geld in voor de WeHike2ChangeDiabetes 2024 in Spanje omdat...

Tuesday 11th Jul

Ik sta aan de start van iets heel gaafs! In juni 2024 ga ik namelijk op WeHike Challenge met de Bas van de Goor Foundation. Dit doe ik natuurlijk niet voor niks, want ik help de Bas van de Goor Foundation zodat zij ervoor kunnen zorgen dat mensen met diabetes kunnen bewegen en sporten! Een hele mooie doelstelling vind ikzelf en ik wil jullie vragen of jullie mij en de Foundation willen helpen om deze doelstelling ook in de toekomst mogelijk te blijven maken.

My Updates

Update november 2023

Sunday 19th Nov
Toen ik me in november 2019 aanmelden voor de hike van juni 2020 dacht ik oprecht dat het eenmalig zou zijn. Het vele trainen, de tijd die het in beslag nam, en de bijzondere ervaring die ik mee zou gaan maken, maakte het voor mij zo bijzonder dat ik dat niet nog eens zou willen doen. Dat zou afbreuk doen aan die speciale ervaring.
Maar nu, bijna 4 jaar later, sta ik weer als deelnemer aan de hike.
Waarom?
De hike van juni 2020 werd uiteindelijk pas september 2021. En wat was het toen mooi en goed en geweldig. Toen hebben we met z'n allen een enorm bedrag opgehaald voor de Foundation. Nogmaals dank aan al mijn sponsoren. En terug in Nederland besloot ik dat ik dat nog een keer wou doen, en dan in een speciaal jaar, het jaar dat ik 60 jaar oud zou worden, en dat hoop ik in juli volgend jaar te bereiken.
De informatieavond eind oktober gaf me een extra zetje en nog meer motivatie. Een leuke groep deelnemers om geld op te halen zodat de Foundation zijn werk kan doen. Met name kinderen met diabetes laten zien dat sporten kan, dat bewegen (voor iedereen) goed is.

De afgelopen jaren ben ik blijven wandelen. In 2022 en 2023 de Tocht om de Noord gewandeld, samen met Marjan, de run in Winschoten met mijn broer en een strandtweedaagse met een vriendin. En ook heel regelmatig in het weekend rondom mijn woonplaats.
Vanaf nu ga ik nog regelmatiger, lees elk weekend, wandelen om zo goed voorbereid de hike in juni vol te kunnen houden.

Februari

Wednesday 21st Feb
Na de eerste update van november heb ik regelmatig en af en toe behoorlijk getraind. Een aantal keren alleen, rondom mijn woonplaats routes van 12, 15 en 17 kilometer en met Marjan, Anna en Hetty een Vincent van Gogh wandeling van 18 kilometer in Drenthe. Tussendoor was ook de eerste training in Soest met een afstand van 12 kilometer. Het was leuk en goed om bijna alle deelnemers te zien en te kletsen met een paar deelnemers.
Zaterdag 24 februari ga ik met een aantal sportmaatjes 10 kilometer wandelen in De Blauwestad bin Winschoten. En dan is begin maart de volgende training alweer in Doorwerth.
En ook daarna staan al een aantal mooie wandelingen in mijn agenda.

Training in Doorwerth

Wednesday 6th Mar

En toen was het alweer maart en stond afgelopen zondag de tweede trainingsdag gepland. Ook nu zijn we met een aantal deelnemers uit het Noorden zaterdagmiddag naar een hotel in de nabije omgeving vertrokken. Na een heerlijk diner, een goede nachtrust en een lekker ontbijt gingen we op weg naar kasteel Doorwerth.

Bijna de hele groep deelnemers was aanwezig, leuk om iedereen weer te zien. Na een welkomstpraatje van Bas was het tijd voor een officiële fotosessie door topsportfotograaf Ronald Hoogendoorn.

En dan is het tijd om te wandelen. We gaan het 13 kilometer lange Dorenweertse klompenpad lopen https://klompenpaden.nl/klompenpad/dorenweertsepad/

Wat een mooie route, langs de Neder-Rijn, door bos, en prachtige vergezichten en dus ook veel klimmen en dalen. In juni in Spanje zal dat nog meer klimmen en dalen zijn en ongetwijfeld met meer hoogteverschillen.

Maandag had ik best wel last van mijn bovenbenen, stijf en vermoeid. Nog genoeg werk aan de winkel om heuvels en dalen te trainen.

Zondag ga ik samen met één van mijn wandelvriendinnen in Groningen wandelen, een tocht van 15 kilometer rondom Kardinge. Dat zal geen heuveltraining zijn 😜

Zaterdag 16 maart doe ik mee aan de Leekster Lenteloop en gaan we, heel ambitieus, 25 kilometer wandelen.

De afgelopen weken

Thursday 11th Apr

De gezamenlijke training op 3 maart in Doorwerth is alweer vijf weken geleden. Vijf weken waarin ik regelmatig heb gewandeld.

Zondag 10 maart een mooie route rondom Kardinge in Groningen, een week later door omstandigheden geen 25, maar 15 kilometer in Leek, de beroemde Leekster Lenteloop. Beide hikes gezellig met mijn wandelmaatje Marjan gelopen. Maar we wonen relatief wat ver uit elkaar, elk weekend samen wandelen is niet te doen.

De zaterdag voor Pasen e ruim 12 kilometer in mijn eentje rondom Leek gelopen en de dag erna 15 kilometer in Borger, en wel weer samen met Marjan.

En afgelopen zondag 7 april mochten we weer met de hele groep wandelen en, voor zover dat kan in Nederland, wat heuveltjes meenemen. Toch maar mooi bijna 17 kilometer met 327 hoogtemeters.

Binnenkort ga ik serieus heuvels trainen. Twee dagen van 20 kilometer in Zuid-Limburg. Een mooie test of ik al klaar ben voor de hike in juni.

Thank you to my Sponsors

Bert En Adri Wierenga

Zet’m op Janetta! Heel veel plezier en succes🍀😘

Ellie Kuiper

Go Janetta go!

Josien Van Der Weijden

You rock!! 👏🏻

Erik Weessies

Hoi Janetta, mooie actie hoor! Tuurlijk gaan wij sponsoren. Heel veel succes met de challenge in Juni. Groetjes Erik en Eva

Sandra De Jong

Succes topper! Jij kan dit En vooral ook genieten van de prachtige omgeving!

Iet

Geniet van het wandelen in die mooie bergen!

Veel wandelplezier!

Naomi Rasing

Zet hem op Janetta! Heel erg gaaf dat je dit (weer) doet!

Diana Post

Marjan

Diny Toonder

Ilse

Lieve Janetta, wat een mooie wandeling. Successssss.

Meta De Groot

Janette succes!!

Tineke Hellema

Janna

Lieve Janetta en al jou wandel collega’s, heel veel succes maar vooral veel plezier in juni. Wij weten dat je het kunt, topper. Dikke kus van ons.

208

Mirjam Methorst

Janetta succes met de wandelingen!

Walter Oosterhoff

Succes met je wandeltocht voor dit goede doel!

28.60

Peter En Teresia

Frouke Dijkinga

Heel veel succes met de wandeltocht en missie in Spanje!! Liefs Frouke.

312

Deel 2 van mijn reis- en verblijfskosten

Celine

Stephan Feifel

H V

Danny Kalkhoven

44.72

Klaas Koers

Ik mok de viefhonderd vol

Simon Ten Broeke

Lidia

Isabela

Rick Littel

Peter Van Delden

1.04

Anonymous

Namens ons veel wandel plezier

Ida Miedema

Wat een mooi plan weer. Wens je een hele fijne inspirerende tocht, Janetta! En heel veel plezier, ida